Vanliga frågor

Är det något du undrar över? Här hittar du svar på det mesta om Findus Lunchklubb.

  • Sortiment

    Vilka rätter/produkter ingår?
    Alla färdiglagade enportionsrätter som ingår i Findus Lunchklubb hittar du här. Du samlar alltså poäng oavsett vilken maträtt du väljer. Låt dig väl smaka!
  • Koder

    Var hittar jag koden?
    I förpackningar av Findus Dagens sitter koden på utsidan av tallriken. På SMAK och World Selection finns koden i rutan för bäst-före-datum på ytterförpackningen.
    Hur registrerar jag koder?
    Du kan antingen registrera den 8-siffriga koden eller skanna symbolen (s.k. datamatrix-kod) som finns därintill, vilket du gör med Findus Lunchklubb-appen.
    Vad är det för symbol bredvid siffer- och bokstavskombinationen?
    Koden är en så kallad datamatrix-kod. Har du en smartphone kan du ladda ner Findus Lunchklubbs app och skanna av koden istället för att manuellt trycka in siffer- och bokstavskombinationen.
    Jag kan inte utläsa koden
    Kontakta konsumentkontakt@se.findus.com, så hjälper vi dig. I mejlet anger du vilken maträtt det gäller, koden (den som börjar med l) samt klockslaget (som du hittar tryckt vid bäst-före-datumet).
    Min kod fungerar inte
    Kontrollera först att du skrivit in rätt siffer- och bokstavskombination. Kontakta sedan konsumentkontakt@se.findus.com om problemet kvarstår. I mejlet anger du koden samt vilken maträtt det gäller så hjälper vi dig.
    Det finns ingen kod alls
    Det kan hända att en rätt saknar kod och det beror i så fall på ett fel i tillverkningen, vilket vi förstås beklagar. För att dina poäng inte ska gå förlorade, vänligen kontakta konsumentkontakt@se.findus.com. Spara ytterförpackning. I mejlet anger du vilken maträtt det gäller, koden (den som börjar med L) samt klockslaget (båda hittar du vid bäst-före-datumet).
  • Premier och poäng

    Kan jag samla poäng på andra sätt än att köpa Findus rätter?
    Du kan dels få poäng genom att värva nya medlemmar, dels har du chans till fler poäng och erbjudanden genom att fylla i födelsedag och övriga uppgifter i din profil.
    Premien finns inte kvar på sajten
    Vi förbehåller oss rätten att ändra bland premier på sajten. För att du ska kunna planera dina premieval, ser vi dock alltid till att förvarna. Några veckor före en ändring sker, skickas e-post till den adress du angivit i din profil med information om den aktuella förändringen.
    Premien är slut/har inte kommit/fungerar inte
    Vänligen kontakta konsumentkontakt@se.findus.com med ditt ärende.
    Hur snabbt får jag min premie?
    Det tar för närvarande upp till 5 arbetsdagar från beställningstillfället till dess att du har din premie.
  • Medlemskap

    Jag har avslutat mitt medlemskap – vad händer med mina poäng? Kan jag ge dem vidare till en vän?
    Medlemskapet är personligt och dina poäng kan inte överlämnas till annan person. All information finns i medlemsvillkoren.
    Hur blir jag medlem?
    Fyll i uppgifterna i den blå rutan på startsidan.
    Kan vem som helst vara med i Findus Lunchklubb?
    Medlemskap i bonusprogrammet ”Findus Lunchklubb” är personligt och beviljas endast personer som har fyllt 16 år och är bosatta i Sverige. Företag och andra juridiska personer kan inte bli medlemmar, ej heller personer anställda av Findus Sverige AB (Findus).
    Jag har frågor kring innehållet i maten. Vem vänder jag mig till?
    Mer information om innehållet i maten hittar du i produktbeskrivningarna under rubriken Maträtter. Om svaret på din fråga inte finns där, vänligen skriv till konsumentkontakt@se.findus.com.
    Varför ska jag uppge min födelsedag vid registrering?
    Att fylla i din födelsedag är frivilligt, men om du fyller i den skickar vi dig något extra på din födelsedag.
    Kostar det något att vara med i Findus Lunchklubb?
    Nej, att vara medlem i Lunchklubben är kostnadsfritt.
    Hur avslutar jag mitt medlemskap?
    För att avsluta ditt konto i Findus Lunchklubb, vänligen kontakta konsumentkontakt@se.findus.com.
  • Findus app

    Hur laddar jag ner appen?
    Sök på finduslunchklubb i App store eller Google Play (beroende på vilken smartphone du har), så hittar du Findus Lunchklubbs app kostnadsfritt för nerladdning. Följ sedan instruktionerna.
    Jag kan inte skanna koden på förpackningen
    Skriv in koden (8 tecken) manuellt i din app. Poängen registreras och kommer inom kort att synas på din medlemssida.
    Jag har ingen smartphone, kan jag använda appen då?
    Dessvärre är applikationen endast tillgänglig för den som har en smartphone. Appen finns till såväl Android-mobiler som Iphone.